Our love story part1

Sambil mendengar lagu2 cinta2 yg aku pnah dgr.. share sepanjang 4 tahun kami kenal.. karoke dalam kereta bersama.. sungguh segar dalam ingatan.. goyang2 kepala mcm org gila dlm kereta.. bebulu je sape yg naik kereta dgn kami.. ok cukup kot perasan dan syok sndiri.. heheh..

Kisah aku dgn dia bermula apabila.. (mungkin timeline agak berterabur)

Aku add yahoo messanger die.. geng2 90s mungkin tahu apa itu ym.. bdk2 sekarang ni whatsapp n etc.. ok fullstop.. tanak mengarut pasal bnda ni..  first time kami berkomunikasi.. ta ingat apa isu yg kami karutkan.. tak la selalu.. tapi ada la jgak..

Dalam masa terdekat.. ada seorang kawan @ classmate kami.. datang meminta no telefon aku 1 lgi.. alkisah time tu aku ad 2 no.. hanya yg tertentu je akan dpt no tu.. ok.. maka aku pon bagi.. katanya.. "mimi nak no kau"... hmm.. dalam hati.. something is not right.. ok.. tayah pk panjang.. just bg.. end of story..

Next, ada 1 event yg dianjurkan oleh uni kami.. tak ingat apa nama kem tu.. dan nak dijadikan cerita.. aku ingat apa yg terjadi dlm 1 slot ni.. ada pendebatan isu apo tah.. die punya la semangat sebagi representative untuk perempuan2 kununya.. dengan sesuka hati memberi 1 fakta sambil berkata "ini fakta yer!".. hamboi bukan main kerek sey.. lantas dalam hati aku berkata.. "ewah2 minah ni.. semangat pasai apo.. " kata2 aku dgn face mnyampah.. yela.. aku bkn minat sgt kem2 politik ni semua.. haih.. terus lekat kat kepala aku pasal dia ni..

Mungkin bagai telah diatur.. jodoh aku.. ada subjek ect100.. kos utk engineering.. agk mncabar.. main elektrik la.. welding la.. aku 1 class dgn dia.. maklum la.. nama die nor.. nama aku nor.. maw x sama kelas.. melalui situ la bibit2 cinta kami terbina.. perasan sndiri.. hahah..

Tak lama selepas itu.. wujud la fb.. hmm.. ni part paling tak bes.. bkan profil fb.. gmbr mamat mn tah.. ciss.. ok.. usaha terhenti.. aku ni jenis x suka kaco org dh ad bf.. so.. usaha berkenaln semakin slow slow dan slow.. terhenti.. teet teet teeeeeeetttt.. ibarat ecg org x nak mati..

Kita sambung nanti yer part 2.. hee.. kalau aku tulis bnyk nanti or malas nak baca kan.. babai!

0 comments:


ShoutMix chat widget